چگونه پنجره دوجداره را برای جابجایی باز کنیم؟

چگونه پنجره دوجداره را برای جابجایی باز کنیم؟

امروزه این نوع پنجره ها به منظورهای مختلفی جابجا می شوند. یکی از این هدف ها رگلاژ کردن پنجره ها است. برای جابجا کردن پنجره به منظور رگلاژ کردن باید ابتدا با استفاده از آچار آلن روکش لولا را فشار دهید. این کار باعث آزاد شدن کاور و کنار رفتن آن می شود. به منظور رگلاژ و جابجایی پنجره دوجداره به صورت عمودی باید از پیچ رگلاژی که به شکل عمودی بر روی لولای 3D قرار دارد استفاده کرد. در ابتدای کار باید درپوش را باز کرده و با استفاده از آلن 4 میلی متری پنجره را در حالت عمودی جابجا کنید.

زمانی که پیچ را به سمت بالا و در جهت ساعتگرد بچرخانید لولا نیز به سمت پایین و در جهت پادساعتگرد یعنی بر عکس حرکت می کند. همچنین برای جابجا کردن پنجره به سمت چپ و راست باید از پیچ رگلاژی افقی استفاده کنید. در این حالت باید از آلن 5 میلی متری به منظور باز وبسته کردن پیچ رگلاژ استفاده شود. چرخاندن پیچ رگلاژ به سمت چپ و راست باعث می شود تا پنجره دوجداره به شکل افقی جابجا شود. برای این کار باید پیچ رگلاژ را تا موقعی که پیچ به سمت چپ و راست پنجره است به ‌صورت افقی جابجا کرد.

نکات مهم در جابجایی پنجره دوجداره

نکات مهم در جابجایی پنجره دوجداره

جابجایی پنجره دوجداره باید با دقت خاصی و توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. این پنجره ها در صورت جابجایی غیر اصولی ممکن است دچار آسیب و صدمه شوند. استفاده از ماشین های مخصوص یکی از نکات مهم در جابجایی این پنجره ها به شمار می آید. بهتر است این پنجره ها همراه با کاور و به صورت پوشیده تا محل مورد نظر جابجا شوند. همچنین به منظور نظافت و تمیز کردن شیشه دوجداره پنجره کشویی بهتر است دقت لازم را داشته باشید.

برای تعویض شیشه پنجره‌­ های آب ­‌بندی شده با درزگیر و درآوردن پنجره باید به نکات خاصی توجه داشت. اولین مرحله در این نوع پنجره ها خارج کردن پیچ‌­ ها از گوشه های قاب است. همچنین در مرحله دوم باید درزگیر را جدا کرده و قاب پنجره را از شیشه ها جدا کنید. بعد از این مرحله درزگیر شیشه قبل را باید بر روی شیشه جدید قرار دهید. بعد از اینکه درزگیر را بر روی شیشه نصب کردید، باید آن را با دقت آب بندی کنید.

برای این کار می توانید درزها و شکاف های گوشه شیشه را با استفاده از چسب ‌­های سیلیکونی یا چسب­‌ های آکواریوم آب بندی کنید و بپوشانید. همچنین در پنجره‌­ های آب‌­ بندی شده با نوار چسب باید یکسری مراحل خاص را طی کنید. در مرحله اول لازم است مهارها را با دقت و توجه خاصی بردارید. برای این کار بهتر است با استفاده از یک کاردک نازک مهار را از قاب جدا کنید.

در مرحله بعد می توان نوار چسب را برید و آن را از قاب جدا کرد. همچنین بعد از پاک کردن نوار چسب قدیمی از روی سطح می توانید نوار جدید را در محل خود قرار دهید. در آخرین مرحله نیز می توانید شیشه جدید را بر روی پنجره نصب کنید. برای این کار باید شیشه جدید را بر اساس بلوکه‌­ های تنظیم در سرجای خود قرار دهید.

تعویض شیشه در پنجره ­‌های آب ‌­بندی شده با بتونه یا چسب نیز مراحل خاص خود را دارد. در مرحله اول لازم است مهارها را بردارید و درزگیر ها را با دقت جدا کنید. بعد از این مراحل باید شیشه ها را شکست. همچنین بعد از پاک کردن چسب ها و برداشتن شیشه ها می توانید شیشه جدید را سوار کنید.

در چه صورت می توانیم پنجره دوجداره را جابجا کنیم

در چه صورت می توانیم پنجره دوجداره را جابجا کنیم؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می کند این است که در چه صورت می توانیم پنجره های دوجداره را جابجا کنیم. یکی از موارد جابجایی پنجره دوجداره حمل آن ها از کارخانه تا منزل است. همچنین برای تمیز کردن، تعویض شیشه و رگلاژ کردن می توان این پنجره ها را جابجا کرد. تمامی موارد جابجا کردن باید با دقت و توسط متخصصان صورت گیرد.

بهتر است بدانید یکی از  موارد خدماتی اساسی و حیاتی که به جابجا کردن نیاز دارد رگلاژ پنجره دو جداره است. این کار باید توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود. این نوع پنجره ها در صورتی می توانند عملکرد خوبی را داشته باشند که به خوبی و به موقع رگلاژ شده باشند. در واقع پنجره های دو جداره نقش بسیار مهمی در عایق بندی ساختمان در برابر آلودگی های صوتی، سرما و گرما دارند. در مواقعی که پنجره گرد و خاک، صدا و گرما را از خود عبور دهد یا به خوبی  کیپ نشود لازم است آن را رگلاژ کنید.

5/5 - (1 امتیاز)