تعمیرات و رگلاژ پنجره دو جداره

تعمیرات و رگلاژ پنجره دو جداره

هنگامی که عملکرد لازم از عایق های upvc حاصل نگردد، بایستی به فکر رگلاژ پنجره باشید. رگلاژ به معنی ایجاد یک ساختار صحیح برای عملکرد دقیق چند قطعه کنار هم می باشد.

نسل جدید پنجره دوجداره ترکیبی از آلومینیوم و یو پی وی سی با شیشه های ارگونی متحرک و یراق آلات پیچیده است در نتیجه تعمیرات رگلاژ پنجره دو جداره کاری دشوار و تخصصی می باشد.

تعمیر کاران ما با تکیه بر دانش و تجربه خود، تمام تلاش خود را در جهت رگلاژ پنجره های upvc به کار می بردند. بنابراین توصیه می گردد این امر را هرگز به دست افراد غیر تخصصی نسپارید. سه پارامتر اصلی در جهت رگلاژ پنجره ها شناخت قطعات، درک قطعات و تنظیم قطعات می باشد. در قسمت شناخت قطعات تعمیرکار بایستی از عملکرد هر قطعه اگاهی داشته باشد. در بخش درک قطعات، تعمیرکار می بایست ارتباط بین قطعات را به راحتی بداند. در نهایت عملکرد پنجره یو پی وی سی به حالت ایده آل نزدیک خواهد شد.

تعمیرات پنجره upvc دارای روش های خاصی است که باید مرحله مرحله و قدم به قدم با دقت و ابزار مناسب و تخصصی انجام شود تا کارفرما تا پنج سال از پرداخت هزینه بی نیاز نماید.

روش های تخصصی رگلاژ پنجره دو جداره

انواع روش های تخصصی رگلاژ پنجره دو جداره

همانطور که درقسمت قبل اشاره شد، رگلاژ پنجره های دوجداره کاری تخصصی و حرفه ای است. در ذیل برخی از انواع رگلاژ پنجره دو جداره آمده است:

  • تعویض یراق الات از کار افتاده و خراب
  • اضافه کردن بازشو به پنجره های فیکس و همچنین تغییر چپ بازشو به راست بازشو و برعکس
  • عایق بندی و گرفتن درزهای موجود در اطراف پنجره های دوجداره
  • تعویض لولای درب و پنجره upvc و الومینیوم
  • رگلاژ پنجره upvc و رگلاژ پنجره الومینیوم
  • رفع ایرادات موجود در هنگام باز و بسته کردن پنجره های دوجداره upvc و الومینیوم
  • تعویض لولای پنجره فریم لس
  • تعویض و تعمیر اسپانولیت (اسپانیولت) پنجره های یو پی وی سی
  • تعویض و تعمیر قفل و دستگیره پنجره دوجداره upvc و الومینیوم
  • تعویض لاستیک های اطراف درب و پنجره

باز وبسته کردن اصولی پنجره دوجداره، تعویض دوره ای لاستیک های اطراف پنجره upvc و الومینیوم برای عایق بندی و درزگیری بهتر، اطمینان از وجود فریم اهنی در اطراف پنجره های دوجداره در هنگام نصب، سفت کردن پیچ های قفل و دستگیره پنجره های دوجداره در هنگام شل شدن و … از جمله اصولی است که با رعایت آنها می توانیم رگلاژ پنجره دو جداره ها را به عقب بیاندازم.

آموزش رگلاژ پنجره دو جداره

آموزش رگلاژ پنجره دو جداره

از ابزار آلات تخصصی جهت رگلاژ پنجره upvc می توان به پیچ بند، زیر شیشه، الن، دریل، چسب درزگیر، چسب سیلیکون و … اشاره کرد. تمامی قطعات پنجره دوجداره باید به درستی تنظیم شوند و در صورتی که قابلیت تعمیر وجود نداشته باشد، بایستی تعویض گردند.

یکی از انواع رگلاژ ها تعویض لوله های فریم لس می باشد که تعمیرکار ابتدا پیچ های لولای فریم لس قبلی را باز می کند و لنگه را پایین می اورد و بعد از خارج کردن کامل لولا با انجام محاسبات دقیق لولای فریم لس جدید را بر روی لنگه پیچ کرده و کمک نفری که به همراه دارد.

لنگه را بر روی فریم پیچ می کند، دقت کنید که تعداد پیچ ، نحوه محاسبات و همچنین نحوه سوار کردن لنگه بر روی فریم بستگی به اندازه و نوع لولا و نحوه قرار گیری ان دارد.

مهمترین قسمتی از پنجره که در تحرک است،قسمت دستگیره می باشد. توصیه می شود.

دستگیره پنجره دوجداره را هنگام استفاده بیش از حد تحت فشار قرار ندهید.

درب و پنجره های یو پی وی سی از سه قسمت اصلی پروفیل پنجره و اجزای آن،

شیشه دوجداره و زهوار، یراق آلات تشکیل شده است. هر بخش رگلاژ مخصوص به خود را دارد.

پروفیل پنجره شامل سه بخش لوله، گالوانیزه (جهت استحکام و حفظ پیچ در فریم اهنی که به دیوار متصل شده است)

و لاستیک درزگیر می باشد. برای رگلاژ پنجره دوجداره upvc لازم است.

تا تمام اجزا درست تنظیم گردند. در هنگام رکلاژ پروفیل باید دقت کرد تا اسیبی به پروفیل وارد نگردد.

5/5 - (1 امتیاز)