تعمیر درب و پنجره دوجداره

تعمیر درب و پنجره دوجداره

درب‌ و پنجره‌ دوجداره نه تنها جزء اجزای اصلی ساختمان‌ها محسوب می‌شوند، بلکه نقش بسیار مهمی در ایجاد زیبایی، ایمنی و عملکرد بهینه ساختمان‌ ها دارند. اما مانند هر ساز و کار دیگری، در طول زمان نیازمند تعمیر و نگهداری می‌باشند. در این مقاله به بررسی اهمیت تعمیر درب و پنجره دوجداره پرداخته و  در مورد راهکارهای تعمیر این نوع پنجره ها صحبت خواهیم کرد.

اهمیت تعمیر درب و پنجره دوجداره

درب‌ ها و پنجره‌ های دوجداره (دو شیشه‌ای) به عنوان یکی از انواع پنجره‌ ها و درب ها در ساختمان‌ ها استفاده می‌شوند که دارای دو لایه شیشه و یک فضای هوا یا گاز در میان آن‌ ها هستند. این ساختار ایجاد عایق حرارتی و صوتی بالاتری نسبت به درب ها و پنجره‌ های تک‌ جداره فراهم می‌کند. اما به مرور زمان و به دلیل شرایط محیطی و استفاده‌ های روزانه، ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشند.همچنین برای پنجره دوجداره آلومینیومی هم این اتفاق میافتد.

برخی از مشکلات رایج در درب‌ها و پنجره‌های دوجداره عبارتند از:

نشت هوا و آب

به دلیل عدم تراکم و جلوگیری از نشت هوا و آب در میان لایه‌های دوجداره، ممکن است این مشکلات به وجود آید. برای رفع آن باید سیلیکون یا مهره‌های چسبنده مخصوص را برای بستن نقاط نشت به کار ببرید.

نشت هوا و آب

شیشه شکسته یا خراب

در صورت شکستن یا خراب شدن یکی از شیشه‌ها، باید شیشه جدیدی را جایگزین کنید. در این مرحله، بهتر است که به کمک یک تکنسین ماهر مراجعه کنید تا شیشه را با دقت مناسب جایگزین کند.

شیشه شکسته یا خراب

ضربه‌ها و خراش‌ها

خراش‌ها و ضربه‌ها می‌توانند ظاهر زیبای درب یا پنجره را تخریب کنند. در این صورت، می‌توانید از روش‌های رفع خراش مانند پاک کردن و ترمیم خراش یا استفاده از فیلرهای خراش استفاده کنید.

سایش در مکان‌های متحرک

 معمولاً در درب‌ها و پنجره‌ها قطعات متحرکی مانند قفل‌ها و مکانیزم‌های باز و بسته شدن وجود دارد که ممکن است به دلیل استفاده مکرر و طولانی‌مدت، ساییدگی یا کار نکردن به خوبی را تجربه کنند. در این موارد، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات باشد.

تعویض گاز میانی

 گاز میانی می‌تواند در طول زمان از بین برود و اثرات عایق حرارتی و صوتی را کاهش دهد. در این صورت، تعویض گاز با گاز جدید و با کیفیت بالا می‌تواند به بهبود عملکرد این نوع درها و پنجره‌ها کمک کند.

تعویض گاز میانی

نگهداری عمومی جلوگیری از تعمیر درب و پنجره دوجداره

به منظور حفظ عمر و کارایی دراز‌مدت درب ها و پنجره‌های دوجداره، نگهداری دوره‌ای و منظم شامل تمیز کردن شیشه‌ها، روان کردن مکانیزم‌ها، بررسی وضعیت اتصالات و مهره‌ها و اعمال روانکاری‌های لازم است. در کل، برای تعمیر درب‌ها و پنجره‌های دوجداره، مهم است که از تکنسین‌های ماهر و متخصص در این زمینه استفاده کنید تا تغییرات و تعمیرات لازم با دقت و کیفیت صورت گیرد. همچنین، نگهداری منظم و استفاده از مواد با کیفیت نیز می‌تواند عمر مفید این اجزا را افزایش دهد.

5/5 - (1 امتیاز)