پروفیل های مورد استفاده در پنجره ویستابست رنگی

بهتر است بدانید نوع رنگ و طرح پنجره تأثیر بسیار زیادی در زیبایی ساختمان دارد. همچنین بدنه پنجره دوجداره از پروفیل ساخته شده است. امروزه برای پنجره دوجداره ویستابست بیش از چهل نوع پروفیل upvc وجود دارد. در حالت کلی این نوع پروفیل ها در ۴ سری مختلف جانبی، کشویی، سه محفظه ای و ۵ محفظه ای تولید و به بازار عرضه می شوند. در ساختار پنجره ویستابست رنگی نیز از پروفیل رنگی یا پروفیل لمینت شده استفاده می شود.

پروفیل های رنگی را می توان با استفاده از ابزار مخصوص به رنگ مورد نظر درآورد. با این روش می توان پروفیل ها را  با طیف های رنگی مختلف تولید کرد. این نوع پروفیل ها از ویژگی های مختلفی همچون عدم تغییر رنگ در شرایط آب و هوایی مختلف، ضد خش بودن، دوام و طول عمر بالا، نظافت آسان و تنوع رنگ بالا برخوردار هستند. همچنین پروفیل های لمینت شده با قرار دادن روکش لمینت ساخته می شوند.

این نوع روکش های لمینت به نوعی باعث استحکام و مقاومت پروفیل ها در برابر شرایط مختلف جوی، فشار و ضربه می شوند. از طرفی این روکش های استفاده شده نیز دارای خاصیت ضد خش نیز هستند. پروفیل های لمینتی بیشترین کاربرد و استفاده را در طرح های چوبی و تزیینی دارند. پروفیل های مورد استفاده در این نوع پنجره ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا انواع مختلفی از کنترل کیفی ها بر روی این پروفیل ها انجام شده است.

مزایای پنجره ویستابست رنگی

مزایای پنجره ویستابست رنگی

استفاده از پنجره ویستابست رنگی مزایای بسیاری زیادی را به دنبال دارد، از اینرو نگاهی مختصر به برخی از این مزایا خواهیم داشت.

زیبایی منحصر بفرد: این نوع پنجره ها به دلیل زیبایی بی نظیر و طرح های متنوع توانسته اند جایگاه خاصی را در معماری و ساختمان به خود اختصاص دهند.

جلوگیری از ورود گرد و غبار: استفاده از این نوع پنجره علاوه بر زیبایی نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت ساکنان دارد. در ساختار این نوع پنجره از یکسری یراق آلات قفل شونده چند نقطه ای و نـوارهای درزبنـدی مخـصوص استفاده شده است، از اینرو مانع از ورود آلودگی های بیرون، دود و گرد و غبار به داخل فضای مورد نظر می شود.

عایق دما و صدا: از دیگر ویژگی های بارز این نوع پنجره می توان به عایق دما و صدای آن اشاره کرد. این پنجره بهترین گزینه برای مناطق گرمسیر و سردسیر به شمار می آید. همچنین پنجره ویستابست یک انتخاب هوشمندانه به منظور جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل ساختمان است به گونه ای که استفاده از این نوع پنجره آلودگی صوتی را تا ۴۰ دسی بل کاهش می دهد.

مقاوم در برابر فشار باد و مانع از نفوذ آب: از دیگر مزیت های این نوع پنجره جلوگیری از ورود باد و آب به داخل ساختمان است. مواد و متریال به کار رفته در پنجره های ویستابست باعث عدم نفوذ آب و استحکام بالای آن ها می شود. در ساختار این پنجره ها از گالوانیزه های تقویتی با ضخامت حداقل ۵/۱میلی متر و لاستیک های EPDM استفاده شده است.

از دیگر مزیت های این نوع پنجره می توان به تنوع در طرح و رنگ آن اشاره کرد. همچنین با استفاده از این نوع پنجره ها به سرویس های مکرر نگهداری مانند رنگ آمیزی، تعویض و .. نیاز نخواهید داشت. حذف اثرات مخرب و مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش نیز از دیگر مزایای استفاده از این پنجره ها است. همچنین با استفاده از این نوع پنجره ها نور خورشید به اندازه کافی وارد فضای مورد نظر می شود زیرا این پنجره با جذب نور بیشتر قسمت کمتری از نور را خود عبور می دهد. این پنجره ها با ایجاد نورهای هم رنگ شیشه ها تأثیر بسیار مثبتی را بر روی انسان دارند.

کاربرد پنجره ویستابست رنگی

کاربردهای پنجره ویستابست رنگی

پنجره ویستابست رنگی دارای بالاترین حجم استفاده در صنعت ساختمان است. امروزه بسیاری از طراحان در طراحی های خود از این نوع پنجره ها استفاده می کنند به گونه ای که می توان شاهد استفاده از این نوع پنجره ها در طراحی داخلی و معماری مدرن بود. از پنجره های ویستابست رنگی در نمای داخلی و خارجی ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می شود. برای مثال کاربران از این شیشه ها جهت اجرای پارتیشن های شیشه ای رنگی استفاده می کنند.

از دیگر کاربردهای این نوع شیشه دوجداره می توان به استفاده از آن ها در آزمایشگاه ها و ساخت آکواریوم های خانگی اشاره کرد. همچنین این نوع پنجره های ویستابست دارای بیشترین کاربرد جهت استفاده در نورگیرهای ساختمان هستند. از دیگر کاربردهای این پنجره ها می توان به استفاده از آن ها برای اجرای پروژه هایی مانند نرده شیشه ای و بالکن شیشه ای (جام بالکنی) اشاره کرد. در ضمن از این پنجره ها در مساجد، قهوه خانه ها، حمام ها، سرویس های بهداشتی و … نیز استفاده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)