روش تمیز کردن پنجره دوجداره

روش شستشو و تمیز کردن چارچوب پنجره دوجداره

گرد و غبار و آلودگی هوا در کلان شهرها باعث کثیف شدن پنجره ها می شود. پنجره های دوجداره از این قاعده مستثنی نیستند. رنگ پنجره های دوجداره در صورت رعایت نکردن نظافت از سفیدی به زردی تغییر پیدا می کند. در جواب اینکه چگونه پنجره دوجداره را تمیز کنیم؟ باید گفت از ویژگی های بارز پنجره دوجداره شستشوی راحت و آسان آن است.

برای تمیز کردن پنجره دوجداره ابتدا باید از قاب آن شروع کرد. تمیز کردن قاب پنجره باید مرحله به مرحله و به صورت اصولی انجام شود. ابتدا باید با دستمال میکروفایبر تمام گرد و غبار پنجره را پاک کنید. پس از گردگیری قاب پنجره را با آب گرم بشویید.

در این مرحله یک سطل را پر از آب گرم کرده و با پارچه نخی نرم قاب پنجره را تمیز کنید. استفاده از پارچه نرم مانع از ایجاد هر گونه خراش بر روی پنجره خواهد شد. همچنین پارچه سفید هیچگونه رنگی به پنجره نمی دهد.

استفاده از بخارشوی برای شستن پنجره بسیار مناسب است. بخار داغ دستگاه تمام آلودگی ها را از پنجره پاک می کند. البته باید مواظب زبری برس های بخارشو باشید تا هیچگونه خراشی بر روی پنجره ایجاد نشود.

استفاده از محلول چهار قسمت آب گرم و یک قسمت سرکه سفید برای تمیز کردن پنجره ها ایده آل است. برای پاک کردن گوشه ها می توان از مسواک نرم استفاده کرد. تمیز کردن پنجره های دوجداره کار چندان مشکلی نیست. اما استفاده از ابزار و شوینده مناسب بسیار اهمیت دارد زیرا مانع از ایجاد هرگونه آسیب به پنجره خواهد شد.

روش شستشوی پنجره دوجداره

تمیز کردن توری پنجره های دوجداره

توری پنجره دوجداره محل عبور جریان هوا است. در صورتیکه گرد و خاک بر روی آن بنشیند، نظافت و شستشوی آن دشوار خواهد شد. اما برای شستشوی توری پلیسه به چه صورت باید عمل کرد؟ توری های پلیسه با توجه به متحرک بودن فریم داخلی به دو دسته تک فریم و دبل فریم تقسیم می شوند. این مسئله در نظافت آن ها موثر است.

شستشوی توری پلیسه ساده یا تک فریم به این صورت است که توری را نمی توان از فریم خارج کرد. اما در صورت نیاز با باز کردن پیچ ها می توانید توری را از فریم جدا کنید. برای نظافت این مدل توری پلیسه ابتدا باید گرد و غبار آن را پاک کنید. سپس با استفاده از اسپری چند منظوره چربی های باقیمانده را از بین ببرید. فشار اسپری سوراخ های توری را به خوبی پاک می کند. بهتر است عمل اسپری در دو حالت باز و بسته توری پلیسه انجام شود.

یک نوع دیگر، توری دبل فریم است. چارچوب قاب این توری دو فریم جداگانه دارد. فریم اول به پنجره پیچ می شود. اما فریم دوم در داخل فریم اول قرار می گیرد. ویژگی این مدل توری نظافت آسان با جا به جا کردن توری است. برای شستشو باید توری را جمع کنید. سپس فریم دوم را از چارچوپ خارج کنید. بهتر است برای شستشو از شوینده ملایم و فشار آب استفاده کنید. برای توری ثابت، توری لولایی و رولینگ از شستشوی ساده استفاده می شود.

تمیز کردن توری پنجره دوجداره

هر چند وقت یکبار نیاز به شستشوی پنجره داریم؟

به طور کلی هر زمان پنجره دوجداره کثیف باشد باید آن را تمیز کرد. البته ساختار پنجره های دوجداره به گونه ای است که دیر کثیف می شوند. عوامل مختلفی بر تعداد دفعات تمیز کردن پنجره موثر هستند. یکی از عوامل موثر موقعیت منطقه ای است که در آن سکونت دارید. برای مثال اگر در نزدیکی بزرگراه ها، مشاغل و خیابان های شلوغ سکونت دارید باید حداقل ماهی یکبار پنجره های خود را تمیز کنید.

افرادی که در طبقات بالاتر آپارتمان ساکن هستند باید به تمیزی پنجره های خود توجه بیشتری داشته باشند زیرا گرد و خاک برخاسته از زمین توسط باد و اتومبیل ها با شدت بیشتری بر روی پنجره های طبقات بالا می نشیند.

از دیگر عوامل موثر بر تعداد دفعات پاک کردن پنجره اقلیم منطقه است. مناطقی که در معرض باران و باد شدید هستند پنجره های آن ها زودتر دچار کثیفی می شوند زیرا باران و باد می توانند لکه هایی را بر روی شیشه و پنجره جا بگذارند. شما با شوینده مناسب و روش صحیح می توانید پنجره های خود را تمیز کنید. در اینصورت هیچگونه آسیبی به پنجره های خود وارد نخواهید کرد و بر ماندگاری پنجره دو جداره خواهید افزود.

5/5 - (1 امتیاز)