تبدیل پنجره دوجداره به پنجره سه جداره

در کنار پنجره های تک جداره و کلاسیک؛ امروزه درصد زیادی از مردم از پنجره های دوجداره و سه جداره استفاده می کنند. بدیهی است که پنجره های دوجداره عایق حرارتی مناسبی را تضمین کرده و از مزایای بی نظیری برخوردار هستند. اما امروزه اغلب طراحان و مهندسان پیشنهاد می کنند تا پنجره سه جداره جایگزین پنجره دوجداره شود. امروز قصد داریم بدانیم تا آیا امکان تبدیل یک پنجره دو جداره به سه جداره امکان پذیر است؟ و چطور می توان اینکار را انجام داد؟

تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره

تبدیل پنجره های دوجداره به پنجره های سه جداره یک راه حل عالی برای جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایشی است. پنجره های دوجداره نیز مانند پنجره های سه جداره قادر به جلوگیری از هدر رفت حجم زیادی از انرژی هستند. با این وجود چرا پیشنهاد می شود تا پنجره دوجداره به سه جداره تبدیل شود؟

در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که تمایز هایی میان این دو پنجره وجود دارد که موجب شده است بسیاری از افراد به تبدیل آن ها اقدام کنند. چند دلیل عمده تبدیل پنجره دوجداره به پنجره سه جداره عبارت در ذیل آمده است:

  1. وجود یک جداره اضافی در پنجره های سه جداره در زمستان باعث مقاومت آن در برابر اتلاف گرما می شود.
  2. هزینه های گرمایشی مکان های دارای پنجره های سه جداره از پنجره های دوجداره کمتر است.
  3. احتمال گرم شدن فضای داخل خانه در فصل تابستان هنگام استفاده از پنجره مدل سه جداره کمتر است.
  4. امنیت پنجره های سه جداره در مقایسه با پنجره های دوجداره بیشتر است.

لازم به ذکر است که برخی از افراد بر این عقیده هستند که امکان تبدیل پنجره های دوجداره به سه جداره وجود ندارد. در واقع آن ها بر این تصور هستند که پروفیل پنجره دوجداره قابلیت تحمل وزن شیشه پنجره های سه جداره را ندارد.

به همین دلیل به جای تبدیل کردن  پنجره دوجداره به سه جداره، به تعویض آن می پردازند. با این حال کسانی که در زمینه نصب و اجرای پنجره های چند جداره از دانش و مهارت بالایی برخوردار هستند، می توانند با دقت و مهارت بالایی این تبدیل را انجام دهند.

نحوه تبدیل پنجره دوجداره به پنجره سه جداره

نحوه تبدیل دوجداره به سه جداره

استفاده از دو عدد اسپیسر و سه شیشه در ساختار پنجره سه جداره باعث شده است تا وزن آن نسبت به پنجره دوجداره بیشتر باشد. به همین دلیل نصب پنجره های سه جداره با چالش و سختی بیشتری همراه است. بهترین راه حل برای تبدیل پنجره های دوجداره به سه جداره، سپردن آن به نیرو های متخصص و حرفه ای است.

نیروهای متخصص و مجرب در این زمینه با تغییر دادن زهوار پنجره دوجداره، آن را به پنجره های سه جداره تبدیل می کنند. لازم به ذکر است که اگرچه پروفیل های پنجره دوجداره قادر به تحمل وزن پنجره های سه جداره نیستند اما، افراد متخصص در این حوزه با استفاده صحیح از پروفیل های تقویتی؛ مقاومت آن را افزایش می دهند تا بتوانند وزن شیشه های سه جداره را تحمل کنند.

ضخامت کلی پنجره های دوجداره حدود 18 سانتی متر است. در واقع برای ساخت پنجره دو جداره از 2 عدد شیشه 4 میلی متری و 1 عدد اسپیسر 10 میلی متری استفاده می کنند. اما پنجره سه جداره حدود 30 سانتی متر ضخامت دارد. در این پنجره از 2 عدد اسپیسر 8 و 10 میلی متری استفاده می شود. همچنین 3 عدد پنجره 4 میلی متری برای ساخت پنجره های سه جداره استفاده می شود.

بنابراین افراد مجرب در این حوزه زهوار دوجداره را با زهوار سه جداره تعویض می کنند و یک عدد شیشه به همراه یک عدد اسپیسر 8 سانتی متر به آن اضافه می کنند.

ویژگی های پنجره سه جداره

برای چه نوع پنجره هایی این تبدیل قابل اجراست؟

ممکن است عده زیادی از مردم با این سوال مواجه شوند که آیا امکان تبدیل پنجره دوجداره آن ها به سه وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که تقریباً بیشتر پنجره های دوجداره قابلیت تبدیل به پنجره های سه جداره را دارند. اما توانایی تبدیل کردن پنجره های دوجداره به سه جداره برای هر کسی مقدور نیست. این عمل باید توسط کسانی انجام شود که آگاهی و مهارت بالایی در تعویض و تبدیل پنجره های دوجداره و سه جداره دارند.

در صورتی که به دلایل متعددی مایل به تبدیل پنجره های دوجداره به پنجره سه جداره هستید؛ می توانید با مراجعه به مراکز معتبری مانند پنسر وین این عمل را انجام دهید. شرکت پنسر وین به عنوان بزرگ ترین نمایندگی پنجره های چند جداره از برند های معتبر؛ با تولید و تهیه انواع ملزومات و یراق آلات برای نصب و اجرای پنجره های دوجداره و سه جداره می توانند تبدیل آن را با کیفیت بالایی انجام دهند.

کافیست تا در رابطه با تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره از مجموعه پنسر وین مشورت بخواهید. این مجموعه متناسب با نوع پنجره دوجداره، زهوار ها، نوع شیشه و سایر قطعات؛ بهترین راه حل برای تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره را به شما پیشنهاد می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)