اسپیسر شیشه دو جداره چیست؟

اسپیسر شیشه دو جداره چیست؟

شهرهای مختلف مشکلات گوناگونی دارند. هریک از این مشکلات منجر به یافتن راه حل مربوط به آن می شود. گاهی حل کردن یک مشکل منجر به حل کردن سایر مشکلات و گاهی بوجود آمدن یک مشکل جدید شده است. آلودگی های مختلفی در شهرها بوجود آمده مانند: آلودگی هوا، صوت، شیمیایی و غیره از طرفی زندگی در شهر اجتناب ناپذیر است. سروصدای اتوبان ها و ریل قطارها و ازدحام مردم و هزاران صدای گوشخراش دیگر همواره به گوش می رسند. سرما، گرما و آلودگی های هوا نیز همواره ما را آزرده می سازند مگر آن که به فکر رفع این مشکلات باشیم. استفاده از شیشه دوجداره برخی از این مشکلات را برطرف می نماید. شیشه دوجداره دارای اسپیسر و ابزارآلات مخصوص به خود است. اسپیسر شیشه دو جداره چیست؟ قاب آلومینیومی که شیشه دوجداره در آن قرار می گیرد اسپیسر نامیده می شود. شیشه دوجداره نقش عایق صوت و حرارت دارد.

ویژگی های مهم اسپیسر شیشه دو جداره

ویژگی های مهم اسپیسر شیشه دو جداره

شیشه ابتدا به عنوان یک گوی تزیینی استفاده می شد. بیش از سه هزار سال است که انسان از شیشه وسایل مختلفی ساخته است و از آن استفاده های متنوعی نموده است. در صنعت ساختمان سازی کاربرد شیشه به اشکال گوناگون رو به افزایش گذاشته است.

حتی امروزه برخی از ساختمان های مدرن که از پنجره دوجداره آلومینیومی استفاده میشود ، از شیشه نه تنها برای نمای ساختمان بلکه برای دیوارسازی نیز استفاده می کنند. در حال حاضر جهت صنعت ساختمان سازی شیشه های مختلفی با کاربردهای بسیار متنوع ساخته می شود. یکی از پرکاربردترین شیشه های دوجداره می باشد. شیشه دوجداره از روی هم قرار گرفتن دو شیشه که بین آنها فضایی با ابعاد مختلف وجود دارد و توسط اسپیسر قاب گرفته شده ساخته می شود. یکی از ویژگی های مهم اسپیسر شیشه دو جداره جلوگیری از بخار کردن شیشه ها محسوب می شود.بخار کردن شیشه ها باعث می شود تا خیلی سریع نیاز به نظافت داشته باشند.

کاربرد اسپیسر شیشه دو جداره

کاربرد اسپیسر شیشه دو جداره

صنایع شیشه سازی روز به روز در حال پیشرفت و نوع آوری بوده و ابداعات و ابتکارات در این صنعت چشمگیر می باشد.

تنوع محصولات شیشه ای و کاربرد های مختلف شیشه در صنایع حائز اهمیت است.

بنابر این می توان از شیشه به عنوان یک ماده اولیه مهم در صنایع مختلف نام ببریم.

وسایل تزییناتی، ظروف مختلف، صنایع هوافضا، خودرو سازی، پزشکی و سایر مصارف دیگر را برای شیشه می توان نام ببریم.

طی سالیان متمادی شیشه های مختلفی در درب و پنجره دوجداره ها استفاده شده

همچون شیشه های مشجر، رنگی و ساده.

در حال حاضر تنوع شیشه ها برای درب و پنجره سازی جذابیت های ویژه ای یافته.

و تنها برای ارتباط با بیرون و یا استفاده از نور طبیعی استفاده نمی شود.

بلکه بعنوان یک عایق صوتی و حرارتی وجلوگیری از آلودگی هوا است.

کاربرد اسپیسر شیشه دو جداره نقش بسیار مهمی به این منظور ایفا می کند.

5/5 - (1 امتیاز)