روش درزگیری پنجره دوجداره

کاربردهای چسب درزگیری پنجره دوجداره

یکی از کاربردهای بسیار مهم عایق کردن پنجره ها چسب درزگیری پنجره دوجداره است. در واقع چسب درزگیر مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار دارد، از اینرو از این چسب ها بر روی پنجره های مکان های مختلف اداری، مسکونی و تجاری به طور قابل توجهی استفاده می شود. به نوعی می توان گفت مهم ترین و اصلی ترین کاربرد این نوع چسب ها درزگیری پنجره دوجداره است.  همچنین چسب درزگیر دارای بیشترین کاربرد و استفاده در درزگیری شیشه و شکاف های موجود در اطراف کاشی و سرویس بهداشتی می باشد.

از دیگر کاربردهای چسب درزگیر می توان به استفاده از آن در صنعت خودرو سازی اشاره کرد.

به گونه ای که امروزه می توان شاهد استفاده گسترده ای از چسب سیلیکون مشکی در صنعت خودرو سازی بود. همچنین از چسب سیلیکون حرارتی در موتور خودرو و قطعات فلزی نیز استفاده می شود. بد نیست بدانید چسب سیلیکون حرارتی نوعی چسب می باشد که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت 315 درجه سانتی گراد دارد. از این نوع چسب ها می توان هم در مناطق کویری و هم در مناطق کوهستانی استفاده کرد زیرا مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و گرما دارند.

نحوه درزگیری پنجره دوجداره

نحوه درزگیری پنجره های دوجداره با چسب

بهتر است بدانید از چسب های سیلیکونی و یا ماستیک جهت درزگیری پنجره دوجداره استفاده می شود. این چسب ها به منظور درزبندی و آب بندی بعد از نصب پنجره دوجداره مورد استفاده قرار می گیرند. چسب سیلیکونی دارای دو نوع خنثی و حرارتی است. نوع خنثی دارای بیشترین کاربرد برای مواقعی است که بین چسب با محیط نباید هیچ گونه واکنش شیمیایی صورت بگیرد. همچنین از مدل های حرارتی اغلب برای محیط هایی که درجه حرارت بالایی دارند استفاده می شود.

برای درزگیری یا عایق بندی پنجره دوجداره با استفاده از چسب، باید محل مورد نظر را با استفاده از یک دستمال به بهترین شکل تمیز کنید. به گونه ای که هیچ گونه گرد و غباری در محل مورد نظر مشاهده نشود. برای به دست آوردن نتیجه بهتر باید عایق بندی پنجره ها را متناسب با ضخامت محل درز انجام دهید. در صورتی که اندازه محل درز از ۴ یا ۵ میلی متر بیشتر باشد، باید با استفاده از چسب درزگیر ماستیک فضای خالی آن را پر کنید. بعد از پر کردن فضای خالی لازم است با استفاده از یک لایه چسب سیلیکونی فضای مورد نظر را آب بندی کرد.

بعد از اجرای این مرحله باید اجازه دهید چسب ها خشک شوند.

بهترین زمان برای خشک شدن چسب ها در روزهای آفتابی۲ تا ۳ ساعت است. همچنین در روزهای ابری مدت زمان لازم برای خشک شدن چسب ها بیش از پنج ساعت می باشد.

برای لایه زیرین باید از چسب های درزگیر ماستیک و برای فضاهای در معرض آب و باران از چسب سیلیکون استفاده کنید. اجرای این نوع چسب ها باید توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود. با یک اجرای اصولی و دقیق می توانید پنجره های خود را تا مدت ها به بهترین شکل عایق بندی کنید.

مزایای درزگیری پنجره دوجداره

مزایای استفاده از چسب درزگیر پنجره دوجداره

بهتر است بدانید استفاده از چسب برای درزگیری پنجره دوجداره مزایای بسیاری را به دنبال دارد، از اینرو استفاده از آن امروزه با استقبال بی نظیری از سوی افراد مواجه شده است. یکی از مزیت های بسیار مهم این نوع چسب ها در پنجره های دو جداره، جلوگیری از ورود گرد و خاک به فضای داخل خانه می باشد. همچنین استفاده از این نوع چسب ها بهترین راه برای جلوگیری از ورود صدا به فضای مورد نظر به شمار می آید. به نوعی می توان گفت چسب درزگیر بهترین عایق حرارتی و صوتی است.

این چسب ها از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند، از اینرو برای مدت ها نیازی به استفاده مجدد از آن ها نخواهید داشت. در واقع این چسب ها در مقابل آب و رطوبت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین از دیگر خصوصیات بارز این نوع چسب ها برای درزگیری پنجره دوجداره مقاوم بودن آن ها در برابر حلال های شیمیایی است. چسبندگی بالای این چسب ها نیز از دیگر مزایای آن ها می باشد.

این نوع چسب های درزگیر در برابر دماهای بالا و فشار، مقاومت بسیار بالایی دارند زیرا از انعطاف ‌پذیری بالایی برخوردار هستند. این چسب ها حاوی مواد شیمیایی بی ضرری هستند که آسیبی به انسان و محیط زیست وارد نمی کنند. جلوگیری از اتلاف انرژی در فصل های مختلف سال نیز از دیگر مزایای استفاده از این نوع چسب ها است. مقاومت بالای این چسب ها در برابر اشعه فرابنفش نیز مزیت مهمی برای آن ها شمرده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)