تاثیر استفاده از توری برای پنجره های دو جداره

با مطبوع شدن هوا در فصل بهار، تمایل اکثر مردم به باز نمودن پنجره و استفاده از هوای بیرون می نمایند. اما وجود حشرات مزاحم و موذی مانند پشه، بیشتر مردم را از باز کردن پنجره پشیمان می نماید. یکی از روش های جلوگیری از این حشرات و همچین گرد و غبار استفاده از توری پنجره می باشد. توری های رایج پنجره دوجداره به اشکال رولینگ،توری پلیسه و پنجره ثابت می باشد. توری پنجره رولینگ در دو شکل عمودی و افقی ساخته می شوند. توری پلیسه ای یا همان آکاردئونی از جنس فایبر گلس بوده و به همین دلیل عمر بسیار بالایی دارد و به راحتی از بین نمی رود.توری پنجره دوجداره آلومینیومی یکی از رایج ترین توری های قدیمی است این مدل توری ها بر اثر گذشت زمان فرسوده و یا زنگ زده می شدند و در بیشتر موارد دچاره سوراخ می گشتند.
توری پنجره های یوپی وی سی از جنس خاصی از فایبرگلاس می‌باشد که با تکنولوژی خود توانسته از ورود گردوغبار ممانعت به عمل بیاوردو همچنین شفافیت و دید را کاهش نمی‌دهد. توری‌های پنجره‌های یوپی وی سی نیز دارای قابی از همان جنس بوده و برای مقاومت بیشتر داخل پروفیل نیز از گالوانیزه یا آلومینیوم هم‌رنگ با پنجره استفاده می‌گردد.

تاثیر استفاده از توری برای پنجره دو جداره

آیا توری پنجره چسبی برای جلوگیری از حشرات موذی مناسب است؟

در بسیاری از آپارتمان ها، بیشتر مردم ترجیح می دهند با نصب توری پارچه ای از ورود حشرات موذی جلوگیری نمایند. اما استفاده از توری پارچه ای مشکلات خود را دارد. اولین مشکل آنها، نصب این توری ها بر روی پنجره دو جداره می باشد. بیشتر مردم با استفاده از چسب های معمول رایج در بازار، اقدام به چسباندن توری می نمایند. این چسب ها را برروی نوار لاستیکی پنجره کشیده و توری را بر روی ان می چسبانند.

اما این چسب ها باعث مستهلک شدن نوار لاستیکی گشته و به مرور زمان باعث کنده شدن نوار لاستیکی می شوند از طرفی توری های پارچه ای به طور کامل نمی تواند از ورود حشرات جلوگیری کند ممکن است چسب شل شده و توری بیفتد. یکی دیگر از معایب توری های پارچه ای عدم تحرک و ثابت بودن آنهاست. هنگامی که از این روش برای جلوگیری حشرات استفاده نمایید دیگر نمی توانید توری را کنار بزنید. بنابراین توصیه می گردد برای پنجره های دوجداره از توری های مخصوص خود آن که توسط ریل وصل می شود و از استحکام و دوام بالایی برخوردارند، استفاده نمایید.

توری پلیسه مناسب ترین توری برای پنجره دو جداره

توری پلیسه مناسب ترین توری برای پنجره های دو جداره

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد یکی از انواع توری های پنجره دو جداره، توری پلیسه ای یا اکاردئونی است.

این توری های حالت جمع شدگی و شکلی به مانند اکاردئون دارند.توری های پلیسه قابلیت انعطاف پذیری فوق العاده ای دارند.

و این ویژگی سبب باز و بسته شدن راحت این توری ها در قاب آلومینیومی میشود درحالی که توری های ثابت فقط هنگام شستشو و نظافت از قالب خود جدا میشود.

دو نوع توری پلیسه وجود دارد: توری های آلفا که برای پنجره های کوچک و کم ارتفاع در جهت عمودی ساخته میشود و توری های بتا که برای درب و پنجره های بزرگ در جهت افقی ساخته میشود. توری های پلیسه هنگامی که در داخل قاب آلومینیومی خود قرار میگیرند.

هیچ مزاحمتی برای شیشه ایجاد نمیکنند در نتیجه هنگام مشاهده از داخل ساختمان اینطور به نظر می آید که توری وجود ندارد.توری های پلیسه بخاطر سهولت و راحتی در نصب زبان زد هستند. از جمله مزایای توری های پلیسه ای می توان به سهولت در نصب، تنوع رنگ، عدم زنگ زدگی،تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره  آسان، ماندگاری بالا و… اشاره نمود.

پروفیل توری پنجره دو جداره

پروفیل به کار رفته در توری

در توری پلیسه تنها از دو نوع پروفیل آلومینیوم استفاده شده است. یک نوع پروفیل جهت استفاده در عرض ها و ارتفاع توری می باشد و دیگری پروفیل قسمت بازشوی توری می باشد. در سیستم های مشابه دیگر این پروفیل ها از سه و یا چهار قسمت تشکیل می شوند.

برای مثال در سیستم چهارتایی، یک پروفیل برای ارتفاع، یکی برای عرض بالا، یکی دیگر برای عرض پایین و پروفیل چهارم برای قسمت بازشو می باشد.در سیستم سه تایی، یک پروفیل برای ارتفاع، یک پروفیل برای عرض و پروفیل آخر برای بازشو استفاده می شود.

برای بهینه سازی مصرف مواد، وداشتن ظاهری مناسب، پروفیل های عرض و ارتفاع یک نوع انتخاب می شوند. در این سیستم هر کدام از دو نوع پروفیل از وزن مناسب تری نسبت به سایر سیستم ها برخوردارند.

پهنای پروفیل پنجره دوجداره  آلومینیوم باز شو در این سیستم کمی کمتر از دهانه داخلی پروفیل ارتفاع می باشد و این امر سبب از بین بردن شیارها گشته و در نتیجه می توان با اطمینان از ورود حشرات مزاحم جلوگیری نمود.

3/5 - (2 امتیاز)